Dank aan zwembad en shakes, haat aan salamanders - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Robin Smeets - WaarBenJij.nu Dank aan zwembad en shakes, haat aan salamanders - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Robin Smeets - WaarBenJij.nu

Dank aan zwembad en shakes, haat aan salamanders

Door: robinsmeets

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 Juli 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zo, inmiddels al wat dagen verder, en het begint steeds meer te wennen, alhoewel ik bang ben dat mijn zweetreet een blijvertje zal zijn..
Het is nog steeds om te puffen hier, regenseizoen? Waar?
Maar goed, inmiddels ook 3 dagen lesgegeven op het schooltje, en dat is FANTASTISCH! Volgens mij is er nog nooit iemand zó blij geweest met mijn komst. Ze staan je gewoon aan de weg al naar je te zwaaien als je aan komt fietsen, geniaal! Verder zijn de kinderen echt schatjes, allemaal. Het is alleen zegmaar roeien met de riemen die je hebt, want veel hebben ze er niet.. En wij geven dan nog eens les aan de 'new school'. Er is ook een 'old school' die echt midden in een sloppenwijk ligt, daar zijn we gaan kijken, maar dat is echt heftig vond ik.. Zo'n ongelooflijke armoede, vreselijk. Toch vind ik het wel heel fijn dat wij ook kunnen ontsnappen aan deze armoede, heel cru misschien, maar 's avonds uit eten (we kunnen niet eens koken in het guesthouse) vind ik niet erg. De shakes zijn overal zo lekker =) En gisteren zijn we gaan zwemmen in een hotel naast ons guesthouse. NOG NOOIT ben ik zo dankbaar geweest voor een doodnormaal zwembad. Echt genieten. Verder heb ik een heel avondritueel voor ik ga slapen.. Alles controleren op beesten, die zitten er gegarandeerd.. Klamboe uitspreiden en zorgen dat er nergens een gat is. Insmeren met deet, ventilator aan en slapen maar. Toch een keer wakker worden van zo'n klote salamander die z'n kop niet houdt, ja het hoort er allemaal bij. Ik deed dit vrijwillig toch?

  • 10 Juli 2011 - 08:17

    Nathalie:

    Ooh heerlijk Robin! Wat fijn dat het lesgeven zo leuk is, en dat je kunt genieten van je wat je wel hebt daar :) Misschien kom je wel terug zonder angst voor beesten!

  • 10 Juli 2011 - 10:22

    Michelle:

    Sounds like you're enjoying yourself! Dat van de armoede had ik wel verwacht dat dat even slikken zou zijn.. Maar geweldig leuk dat het lesgeven je ook zo goed bevalt! Komen er ook al uitstapjes aan of is het alleen kei hard werken? ;)

    Veel plezier meisje! Het gaat zo snel, de eerste week zit er eigenlijk al weer op. xx

  • 10 Juli 2011 - 11:47

    Milou:

    Dea ermoede waar idd te verwachte ;) maar good dan desse iig aan dien fruit kums door de shakes ;)
    Ik vroog mich toch ein ding aaf: hoe klinkt 'n salamander? Heb namelijk nog noeit 'n salamander geluid hure make!

  • 10 Juli 2011 - 18:07

    Carrie:

    Hey Robin! Super det 't lesgeven dich zoe bevalt! 't klinkt allemaol erg leuk! Lekker weertje enzoe! Behalve op die salamanders nao dan! Ik kiek oet nao 't volgende verslaag van al dien avonturen, haha :D! x

  • 10 Juli 2011 - 20:02

    Ien:

    Ha meisje

    Je deed dit echt vrijwillig hoor!!Maar wel n geweldige ervaring toch???

    Geniet ervan!

    xxx

  • 11 Juli 2011 - 04:53

    Hillie:

    ha sies.ik denk dat het gekkos zijn die door je kamer gillen en waarschijnlijk rennen op de achterpootjes. ik heb t extra nog opgezocht, in afrika rende ze over de rand van het bed. r sliep , ikke niet !! ze zijn ongevaarlijk en eten alle insecten, weer iets positiefs! schaam je niet als je in t zwembad ligt savonds, thats life . je kunt niet alles veranderen ! je kunt je er wel van bewust zijn !!xxx hillie

  • 12 Juli 2011 - 03:15

    Robin Smeets:

    Hahaha Milou, die beesten maken een geluid alsof er iemand op de deur klopt, meestal 4x achter elkaar. Er zitten hier ook van die giants van 25 centimeter en heel dik, ik begin er al aan te wennen! Inderdaad ideaal dat ze alles opvreten hillie, daar ben ik dan wel weer blij mee :) Zo nu ga ik maar weer eens mijn les voorbereiden voor vanmiddag! ;) XXX

  • 12 Juli 2011 - 05:29

    Sandor:

    jaja, zwemmen noemt ze dat... zonnebaden en af en toe afkoelen in het water zul je bedoelen! Uitstapjes volgen snel (en dan bedoel ik dus iets anders dan het internetcafé, zwembad, een supermarkt met airconditioning, de fietsenmaker, een kermis afkomstig uit de jaren '70, restaurants of de talrijke marktkraampjes (tja je moet wat met zoveel vrouwen). X je reispartner;) ps, gekko's zijn hier ook maar hier zijn ook echt een soort van salamanders/hagedissen

  • 20 Juli 2011 - 17:51

    Marjam:

    ha maedje. Ik heb deepe respec vuur dich detse dit in dien zomervakantie duus. Maedjes van dien leeftied gaon werken en geld verdeenen um vakantie te vieren of lekker te sjoppe. Waat ein ervaring neemse dadelik mei nao hoes deeh nemes van dich aaf kin pakke.By the way..Alles watse no vies en akelig vinds is euver 30dgn normaal en dinkse ...ach zo erg waas het neet.( dan heb ik ut euver die beestjes). Geneet er maar van en ik bin benied watse nog allemaol mei geis maken.
    leefs marjam

  • 25 Juli 2011 - 11:44

    Puck:

    en, bevelt ut nog steeds? Poh, zeen heej staon nog 32 daag echt lank! Maar zoe te laeze is 't wal vet ofnaet? Al un kiendje geadopteerd? :p

  • 27 Juli 2011 - 11:05

    Bernd En Annemie:

    Ha Robin,
    wat good te huure des dich zoë welkóm bis (teminste örges :-)). Weej haope des dich dao 'nne super tiëd
    zuls hebbe, des dich de kiendjes iets van de Ingelse taal kins beejbringe. En weej weite zeker det zeej met diene lach ouk hiël bliej zulle zien. Robin, hald dich good en geneet van alles!
    Groetjes oët Bliërick van Bernd en Annemie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja !!!

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2011

Bijna klaar alweer!

10 Juli 2011

Dank aan zwembad en shakes, haat aan salamanders

05 Juli 2011

Aangekomen!

02 Juli 2011

BIJNA!
Robin

Actief sinds 13 Juni 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 12035

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 11 November 2012

Ghana!

04 Juli 2011 - 26 Augustus 2011

Cambodja !!!

Landen bezocht: